Header afbeelding
Zoomwijckplein 15 3262 DA Oud-Beijerland Tel:0186 820 997 Spoed 0186 820 997 toets 1

Tip of klacht melden

Een klacht? Doe er wat mee!

Waar mensen werken.. ontstaan misverstanden en gaat het soms mis. Dat geldt ook voor uw eigen huisarts. Zijn er vragen of klachten, dan willen we dat graag weten.
Welke stappen kunt u ondernemen?

  1. Spreek ons aan! We stellen het op prijs wanneer u uw klacht bespreekbaar maakt. Doel is uw klacht op een bevredigende manier af te handelen en het vertrouwen te herstellen. Daarnaast proberen wij oorzaken van klachten op te sporen en waar mogelijk weg te nemen. Zo kunnen wij herhaling voorkomen en onze werkwijze beter afstemmen op de wensen van onze patiënten.
  2. Wilt u dit liever niet, of vindt u onverhoopt geen gehoor? Vul dan dit Klachtenformulier in. Binnen 2 weken nemen wij contact met u op.
  3. Komt u niet verder met bovenstaande stappen, dan verwijzen we u naar SKGE.nl Dit is de klachtenregeling waar de artsen van MC Molenaar bij aangesloten zijn.

 

SKGE – voor een betere eerstelijnszorg

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) beoogt een betere en snelle aanpak van klachten. Patiënten kunnen gratis terecht bij de klachtenfunctionaris van de zorgaanbieder. Uit de praktijk blijkt dat een goed gesprek tussen de cliënt en de zorgverlener het beste werkt. De klachtenfunctionaris kan zo’n gesprek eerder op gang brengen. Lost een gesprek het probleem niet op? Dan kan de patiënt een rechtszaak aanspannen. Maar de wet biedt ook een laagdrempelig alternatief: de onafhankelijke geschilleninstantie. Die doet een uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen.

Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE) faciliteert een netwerk van onafhankelijke klachtenfunctionarissen die uw klacht kunnen bemiddelen. Daarnaast zijn de Geschilleninstanties Huisartsenzorg en Openbare Apotheken van SKGE erkend.